Co powinien uwzględniać scenariusz do filmu reklamowego?

Niewątpliwie zgodzisz się z nami, że w komunikacji marketingowej Twojej marki najważniejszą rzeczą jest zaangażowanie. Nie bezustanne powtarzanie właściwie nic nieznaczących sloganów, lecz sprawienie, że widza zainteresuje Twój spot i obejrzy go do końca. Dlatego zanim wraz z ekipą filmowców przystąpisz do pisania scenariusza filmu promocyjnego, weź to pod uwagę. Skoro zaangażowanie stanowi siłę napędową marki, co przekłada się na wzrost sprzedaży i pozyskanie stałych klientów, warto uwzględnić w pisemnym planie, według którego realizowany będzie materiał, elementy, dzięki którym będzie to możliwe. A zatem, co decyduje o tym, że spot jest angażujący? Co sprawia, że staje się viralem i pobudza odbiorców do działania? Sprawdźmy!

Filmowa.pl - Napisz po ofertę

Emocje przede wszystkim

Dobry film reklamowy, który ma szanse zaangażować widzów i wyzwolić w nich chęć do działania musi bazować na emocjach. Wzbudzenie w odbiorcach reakcji emocjonalnych stanowi w tym przypadku niewątpliwie najskuteczniejsze narzędzie. W końcu to na nich przede wszystkim opiera się nasza pamięć. Jako ludzie jesteśmy skonstruowani bowiem w taki sposób, że najlepiej pamiętamy te momenty ze swojego w życia, w których towarzyszyły nam silne emocje, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Natomiast, wszystko co pomiędzy, często idzie w zapomnienie.

Równie ważna identyfikacja z bohaterem

Niezwykle ważnym aspektem, który podobnie, jak gra na emocjach sprawia, że widzowie chętniej angażują się w przekaz filmu reklamowego jest możliwość identyfikacji z bohaterem. Musimy jednak pamiętać, że odbiorcy zdecydowanie chętniej identyfikują się z postacią, na miejscu której chcieliby się znaleźć, aniżeli obecnie są. W końcu nie bez powodu ludzie z takim zaangażowaniem, niemal z wypiekami na twarzy oglądają filmy ukazujące życie bogatych i sławnych. Przecież każdy z nas w głębi duszy tego pragnie. A filmy i spoty pozwalają nam choć na chwilę zapomnieć o szarej rzeczywistości i poczuć się, jakbyśmy przebywali w zupełnie innym, lepszym świecie. Musimy o tym pamiętać chcąc wyprodukować naprawdę dobrą reklamę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *