Film promocyjny – cele, odbiorcy i proces produkcji

Od wielu lat film promocyjny utrzymuje się w czołówce najskuteczniejszych i najbardziej interesujących narzędzi komunikacji marketingowej, a więc szeroko pojętej reklamy. Jak się okazuje połączenie obrazu z ruchem i dźwiękiem jest niesamowicie sugestywne.

W przeciwieństwie do pozostałych form reklamy (plakatów, billboardów, spotów radiowych), materiały audiowizualne zatrzymują widzów przed ekranami telewizorów i komputerów na dłużej, pozwalają im wciągnąć się w historię, którą mają do opowiedzenia.

Podstawowe założenia filmów promocyjnych

Jako, że głównym celem filmów promocyjnych jest informowanie o produktach lub usługach danej firmy, zainteresowanie nimi potencjalnych klientów oraz tworzenie określonego (pozytywnego) wizerunku przedsiębiorstwa, profesjonalny spot reklamowy musi być dostosowany do indywidualnych potrzeb grupy docelowej. Tylko wówczas będzie pociągał za sobą realne efekty, korzyści. Z tego samego względu powinien też być ogólnodostępny oraz docierać do jak najszerszego grona odbiorców. Dobrze, gdy jego nośnikiem jest nie tylko telewizja, ale również internet (strony internetowe, media społecznościowe).

Filmowa.pl - Napisz po ofertę

Film promocyjny a jego odbiorcy

Warto pamiętać, że film promocyjny nie musi ograniczać się do reklamowania wyłącznie produktów. Równie dobrze może stanowić skuteczną metodę promowania konkretnej osoby, wybranego miejsca, określonego produktu lub usługi czy też całej firmy. Wszystko to zasługa wykorzystywanych przez producentów filmowych, niezwykle nowoczesnych technik realizacji spotów. Filmy promocyjne mogą być wzbogacone o ścieżkę dźwiękową, grafikę, tekst lektorski lub animację. Daje to możliwość stworzenia reklamy audiowizualnej dopasowanej do potrzeb, oczekiwań, gustów i upodobań klientów indywidualnych, dużych i małych firm, a także fundacji i instytucji bez względu na rodzaj prowadzonej przez nie działalności.

Proces produkcji spotów reklamowych

Proces produkcji filmów promocyjnych składa się z kilku etapów. Wszystko zaczyna się jednak od oryginalnego pomysłu i stworzenia na jego podstawie scenariusza. To według niego realizowane będą zdjęcia na planie filmowym. Bardzo ważna, jak nie najważniejsza jest postprodukcja, czyli montaż nagranego materiału oraz dodanie do niego ścieżki dźwiękowej oraz ewentualnych animacji i napisów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *