Filmy promocyjne w dobie internetu – reklamy, które wywołują emocje i zapadają w pamięć

Wszyscy musimy się zgodzić, że film stanowi najpopularniejsze, najskuteczniejsze i najbardziej atrakcyjne narzędzie reklamy, któremu nie straszny ani rozwój technologii, ani pojawiające się i znikające w świecie marketingu trendy. Filmowcy bowiem potrafią z nich umiejętnie skorzystać. I tak w czasach, gdy na rzecz komputerów i internetu coraz częściej odstawiamy na bok telewizory, szacuje się że już w 2020 roku forma audiowizualna będzie generowała aż 80% ruchu w Internecie. Oczywiście internet to z jednej strony ogromna szansa, lecz z drugiej duża odpowiedzialność. Trzeba bowiem skutecznie go wykorzystać.

Krótkie filmy promocyjne – przyszłość reklamy

Liczne badania naukowe wskazują, że filmy promocyjne to medium, które nie tylko przenosi najwięcej informacji, ale również jest najskuteczniej zapamiętywaną formą reklamy. To dlatego historiom o charakterze promocyjnym maluje się świetlana przyszłość. W końcu dzięki nawet krótkiemu, 30 sekundowemu materiałowi możemy przekazać kilkakrotnie większą ilość informacji niż w przypadku podobnej objętości tekstu czytanego.

Znaczenie emocji w procesie zapamiętywania

Olbrzymią zaletą filmów promocyjnych jest to, że w przeciwieństwie do innych form przekazu informacji, w sposób absolutnie naturalny skutecznie je zapamiętujemy. Szczególnie te materiały, które wywołują w nas jakieś emocje, angażują nas od pierwszej do ostatniej sekundy, takie od których po prostu nie potrafimy oderwać wzroku. Emocje przecież towarzyszą nam w tych najważniejszych w życiu chwilach. Stąd też nasza pamięć mimo, że rejestruje niemal wszystkie momenty w życiu, w sposób szczególny przechowuje wspomnienia sytuacji, w których towarzyszyły nam naprawdę silne emocje, zarówno pozytywne, jak i negatywne.

Filmowa.pl - Napisz po ofertę

Filmy promocyjne w internecie, czyli gra na emocjach odbiorców

Skłonność do zapamiętywania emocji już na początku XX wieku stała się głównym kierunkiem dla twórców filmów promocyjnych. Na przestrzeni tych wszystkich lat podejmowano liczne próby okiełznania języka filmowego, co w ostateczności doprowadziło do tego, że współcześni twórcy filmowi bardzo umiejętnie posługują się emocjami i rzeczywiście wywołują je w widzach. I tak dziś, skuteczna reklama w internecie wykorzystuje nasze emocje, odwołuje się do najskrytszych pragnień, przemyśleń i życiowych doświadczeń, dzięki czemu przemawia bezpośrednio do naszej podświadomości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *