Jakimi kryteriami kierować się podczas wyboru studia filmowego?

Planując realizację spotu reklamowego bądź też filmu promującego daną firmę/organizację, wybór odpowiedniego studia filmowego jest rzeczą bardzo ważną, a przy tym niełatwą. W końcu, powierzając komuś produkcję materiału reklamowego oddajemy mu do dyspozycji nasz budżet oraz liczymy na urzeczywistnienie swojej wizji. Dlatego tak ważne, by nasza decyzja była dobrze przemyślana. Jak ocenić, czy studio filmowe podoła naszemu projektowi? Czym się kierować podczas poszukiwań partnerów do realizacji spotu?

Portfolio

Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie portfolio studia filmowego. Warto przejrzeć przynajmniej kilka, a nawet kilkanaście zrealizowanych produktów. To da nam pewien obraz firmy, jej stylu pracy. Odpowiedzmy sobie na pytania: Czy produkcje są różnorodne? Jaka jest ich jakość? Czy taka jakość nam odpowiada? Czy obraz jest dobrze zsynchronizowany z muzyką i tekstem lektora? Czy film przyjemniej się ogląda? Pamiętajmy, że portfolio mówi nam dużo na temat tego, na jaką realizację możemy liczyć, czego się spodziewać.

Filmowa.pl - Napisz po ofertę

Doświadczenie

Bardzo ważną kwestią obok portfolio jest zbadanie doświadczenia studia filmowego. W tym celu należy zwrócić uwagę na to, czy na stronie internetowej jest wyraźnie napisane czym i od kiedy się zajmuje, a także sprawdzić czy prace studia uzyskały jakieś nagrody i wyróżnienia w przeróżnych konkursach i na festiwalach. To, czy studio działa lokalnie, np. na terenie miasta Wrocław i w jego okolicach, czy podejmuje się projektów ogólnopolskich również może nam dużo powiedzieć.

Warunki współpracy

Niemal każde studio filmowe proponuje inne warunki współpracy. Niektóre, już na etapie prac nad koncepcją scenariusza wymagają podpisania umowy i wpłaty zaliczki, zaś inne najpierw przygotowują kilka pomysłów i dopiero gdy, uda się do nich przekonać klienta podpisują z nim umowę. To od nas zależy, które warunki bardziej nam odpowiadają.

Blog

Ostatnim ważny, choć często pomijanym kryterium podczas wyboru studia filmowego jest jego blog firmowy. O ile firma go posiada, warto się nim zainteresować i sprawdzić, czy systematycznie zamieszcza na nim wpisy i występuje w sieci w charakterze eksperta. Studia filmowe prowadzące własnego bloga i zamieszczające na nim rzeczywiście wartościowe artykuły z całą pewnością są znacznie bardziej doświadczone w branży filmowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *