Wszyscy musimy się zgodzić, że film stanowi najpopularniejsze, najskuteczniejsze i najbardziej atrakcyjne narzędzie reklamy, któremu nie straszny ani rozwój technologii, ani pojawiające się i znikające w świecie marketingu trendy. Filmowcy bowiem potrafią z nich umiejętnie skorzystać.
Film, a w szczególności film reklamowy jest współcześnie jedną z najskuteczniejszych form medialnych, która w zwięzły sposób przekazuje konkretne informacje, a przy okazji oddziałuje na psychikę i emocje człowieka. Jeszcze bardziej efektywną metodą zjednywania sobie ludzi wydają się być wideorelacje z wydarzeń i eventów.
Każda firma, zarówno prężnie prosperująca korporacja, jak i niewielkie przedsiębiorstwo, które konsekwentnie dąży do wyznaczonych sobie celów, na swojej drodze napotyka wiele dylematów związanych z działalnością promocyjną. Otóż, w pewnym momencie gadżety reklamowe (długopisy, kalendarze, kubki, pendrivy i power banki z logo firmy) oraz standardowe ulotki, plakaty i artykuły promocyjne w prasie przestają wystarczać.
Współcześnie przedsiębiorstwa oraz duże korporacje coraz chętniej do swoich działań promocyjnych włączają spoty reklamowe. Tzw. filmy biznesowe stanowią niekonwencjonalną metodę marketingową oraz wizerunkową. Co więcej, nie tylko z powodzeniem łączą w sobie cechy spotów budujących pożądany wizerunek firmy wśród kontrahentów, klientów i pracowników, ale i elementy video korporacyjnego, szkoleniowego i rekrutacyjnego.