Myśląc o różnego rodzaju materiałach szkoleniowych skierowanych do pracowników firm w pierwszej chwili może nam się wydawać, że film instruktażowy i film szkoleniowy to jedno i to samo. Oba materiały stanowią w końcu popularną, niezwykle praktyczną i dokładną metodę dopełnienia różnego rodzaju szkoleń i konferencji. Pełnią więc funkcję nowoczesnych prezentacji multimedialnych.
Od wielu lat film promocyjny utrzymuje się w czołówce najskuteczniejszych i najbardziej interesujących narzędzi komunikacji marketingowej, a więc szeroko pojętej reklamy. Jak się okazuje połączenie obrazu z ruchem i dźwiękiem jest niesamowicie sugestywne.
Tak, jak ważny jest świetny pomysł na film promocyjny, dopracowany scenariusz, scenopis oraz zdjęcia, tak samo istotny jest cały proces postprodukcji.
Bez względu na rodzaj produkcji, każdy film, zarówno krótki spot promocyjny, jak i pełnometrażowy film fabularny, zawsze zaczyna się od pomysłu na jego scenariusz.