Kiedy scenariusz, scenopis i nagrany materiał stają się filmem. Postprodukcja

Tak, jak ważny jest świetny pomysł na film promocyjny, dopracowany scenariusz, scenopis oraz zdjęcia, tak samo istotny jest cały proces postprodukcji.
Montaż, animacje komputerowe, udźwiękowienie, kolaudacja decydują o tym, czy przygotowany uprzednio materiał spełni oczekiwania, zarówno twórców i firmy zlecającej jego wykonanie, jak i samych odbiorców.

Montaż

Montaż to po prostu złożenie wybranych zdjęć (spośród wszystkich nagranych) w całość, tak by stworzyć historię, będącą wiernym odzwierciedleniem scenariusza. W procesie tym, bardzo często nagrywany jest także tekst do filmu. Czyta go lektor – aktor bądź dziennikarz. Co więcej, podkładana jest również ścieżka muzyczna i specjalne efekty dźwiękowe. Wykorzystuje się albo muzykę oryginalną, albo zamówioną specjalnie do danego filmu. Równie dobrze melodia może pochodzić z bazy podkładów muzycznych realizatora. Na koniec dodaje się podpisy i napisy, proste plansze, logotyp firmy i inne znaki graficzne. Zazwyczaj montaż zdjęć trwa od kilku do kilkunastu dni (w zależności od poziomu skomplikowania materiału). Spoty reklamowe, których długość nie przekracza 5 minut montowane są w ciągu 2-3 dni.

Filmowa.pl - Napisz po ofertę

Animacje

Popularnym elementem filmów promocyjnych są wykonywane przez grafika animacje komputerowe, które uatrakcyjniają i wzbogacają materiał. Reklama z tak oryginalnym dodatkiem świadczy o dobrej kondycji finansowej organizacji oraz jej wysokiej pozycji na rynku. Dodaje prestiżu prezentowanej firmie, jej produktom lub usługom.

Udźwiękowienie

Na życzenie firmy zlecającej realizację filmu reklamowego, może on być dodatkowo udźwiękowiony. Proces ten oznacza powtórną realizację i montaż całej ścieżki dźwiękowej (lektor, muzyka, efekty) w celu podniesienia jej jakości.

Kolaudacja

Odrębnym, bardzo ważnym elementem procesu produkcji filmów jest kolaudacja, czyli ocena pierwszej, zmontowanej wersji materiału przez firmę zlecającą realizację. Na tym etapie klient zgłasza swoje sugestie dotyczące ewentualnych zmian i poprawek. Co istotne, nie mogą one odbiegać od przyjętego na początku scenariusza. Po ich wprowadzeniu film promocyjny wraz z prawami autorskimi przekazywany jest klientowi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *