Viral marketing – co to jest?

Viral marketing, czyli marketing wirusowy w ostatnich latach zyskał ogromną sławę w zasadzie na całym świecie. Nic w tym dziwnego – o kampanii, która dociera do niesamowitej, do niedawna nieosiągalnej liczby osób marzą wszystkie firmy pragnące zwiększyć świadomość swojej marki. Zresztą wydaje się, że w świecie promocji i reklamy sytuacja, w której to ludzie sami rozpowszechniają wśród swoich przyjaciół i znajomych określony komunikat (najczęściej pod postacią filmu promocyjnego) jest gwarantem udanej akcji. Jeśli dodamy do tego element zaskoczenia, pewnej niewiadomej, która wzbudza w odbiorcach chęć odkrycia kolejnych kart, sukces mamy w kieszeni.

Kampanie w dobie mediów społecznościowych

Czasy, w których żyjemy nie tylko sprzyjają, ale i ułatwiają rozpowszechnianie informacji. Nowe media, a więc internet sprawia, że użytkownicy przeglądający Twittera i Facebooka prędzej czy później, w końcu trafią na news, nowinkę będącą danego dnia na topie. Co więcej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że na ten sam materiał natkną się w kilkunastu różnych źródłach. A to dlatego, że prócz portali społecznościowych, link do filmu podawać będą sobie znajomi. Wówczas to, możemy mówić właśnie o materiale wirusowym.

Filmowa.pl - Napisz po ofertę

Zalety kampanii viralowych

Oczywiście osiągnięcie efektu wirusa nie jest łatwe. Często właściwie nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy zrealizowany film, czy też seria filmów odniosą sukces, o jaki chodzi w tego typu kampaniach. Z drugiej strony, kiedy już nam się to uda, z pewnością będziemy zachwyceni wynikami. Przede wszystkim, w większości przypadków materiałów viralowych okazuje się, że budżet włożony, w jego produkcję jest absolutnie nieproporcjonalny do zasięgu. W końcu przekazywanie pomiędzy użytkownikami mediów społecznościowych naszego filmu, nic nas nie kosztuje. Nie musimy wykupywać ani czasu antenowego, ani czasu emisji. Poza tym, nie do przecenienia jest naturalny charakter kampanii viralowych. Wzbudzenie zainteresowania ludzi angażującym materiałem, którym z chęcią dzielą się ze swoimi znajomymi, wywołuje w nich pozytywne uczucia, sprawia, że uśmiechają się na jego widok, zostają z nim na dłużej.

Trudności związane z tworzeniem virali

Niestety, jak dotąd nikt nie opracował przepisu na stworzenie udanej kampanii wirusowej. W tej kwestii musimy więc polegać na pomysłowości, determinacji, autentyczności oraz odrobinie szczęścia. Z tego względu, tak ważne, by do współpracy nad serią filmów promocyjnych zaprosić kreatywną ekipę filmowców. Tu nie ma miejsca na kompromis. Jeśli nie mamy pewności, że firma zajmująca się produkcją filmową z naszego miasta jest w stanie stworzyć angażujący viral, poszukajmy dalej – Wrocław, Kraków, Warszawa, Gdańsk – wszystko, byleby zwiększyć szanse na sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *