Zanim powstanie film promocyjny… scenariusz, scenopis, zdjęcia

Bez względu na rodzaj produkcji, każdy film, zarówno krótki spot promocyjny, jak i pełnometrażowy film fabularny, zawsze zaczyna się od pomysłu na jego scenariusz.

Bez względu na rodzaj produkcji, każdy film, zarówno krótki spot promocyjny, jak i pełnometrażowy film fabularny, zawsze zaczyna się od pomysłu na jego scenariusz. Oczywiście nie może to być zwykły pomysł – raczej nikt z nas nie lubi schematów, opatrzonych obrazów. Oczekując sukcesu w postaci dużej oglądalności, która w przypadku reklam przekładać się będzie na wzrost popularności danej marki, a tym samym na wzrost sprzedaży jej produktów lub usług trzeba mieć w głowie wprost genialną, oryginalną i porywającą myśl. Z tego względu bez ustanku należy poszukiwać inspiracji, a także korzystać z pomocy profesjonalistów – scenarzystów, reżyserów, producentów filmowych i operatorów obrazu.

Scenariusz

Scenariusz to materiał literacki, który stanowi podstawę realizacji fabuły. Może być utworem oryginalnym lub przeróbką utworu dramatycznego z dialogami i odautorskimi didaskaliami lub też przeróbką dzieła literackiego. Scenariusz przystosowuje m.in. dramat, słuchowisko i utwór niedramatyczny oraz składniki takiego utworu do wymagań sceny, filmu fabularnego, filmu dokumentalnego, spektaklu telewizyjnego czy spotu reklamowego właśnie. Opis poszczególnych scen, który opiera się na utworze specjalnie napisanym dla danego filmu przez scenarzystę lub reżysera nazywamy scenariuszem filmowym.

Filmowa.pl - Napisz po ofertę

Scenopis

W kolejnym etapie na bazie scenariusza opracowywany jest tzw. scenopis. Jest on technicznym planem realizacji filmu, sztuki teatralnej, serialu telewizyjnego bądź też spotu reklamowego. Obejmuje szczegółowy opis kolejnych scen, scenografii, a także ujęć kamery. W związku z tym podczas realizacji na planie filmowym jest podstawą dla określonych działań reżysera, operatora i scenografa.

Nagrania

Kiedy scenariusz i scenopis są już gotowe przychodzi czas na nagrania. Na planie zdjęciowym podstawową zasadą jest nagrywanie jak największej ilości rozmaitych ujęć. W świecie filmowców przyjmuje się, że tzw. surowego materiału powinno być dziesięć razy więcej niż wyniesie długość gotowego już filmu. A zatem, jeśli spot reklamowy docelowo ma trwać pięć minut, ekipa musi nagrać co najmniej godzinę różnego rodzaju zdjęć. Ile zatem trwają nagrania? To zależy już od zapotrzebowania oraz budżetu produkcji. Przeważnie filmowcy spędzają na planie zdjęciowym od jednego dnia do nawet kilkunastu dni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *